Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Reklammarknaden ned 23 procent i maj

Publicerad: 30 juni 2009, 08:37
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

Fackpressen har det tuffast av alla.


Hittills i år har reklaminvesteringarna minskat med 21 procent, och i maj var nedgången 23 procent, enligt IRM, uppger Resumé, som får tillgång till IRM:s månadsstatistik.

Fackpress och populärpress går särskilt dåligt, med nedgångar på 38 respektive 30 procent.

Samtliga medier backar i IRM-statistiken, men utomhus, radio och tv tar andelar.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.