Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Reklammarknaden förmedlar sista minuten-utrymme

Publicerad: 27 Februari 2008, 07:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:55

I dag lanseras Reklammarknaden.se som ska vara en mötesplats för medieköpare, som vill köpa sista minuten-utrymme, och medier. Hittills är bland andra The Phone House, Parelle, Clear Channel och City knutna till tjänsten.


Reklammarknaden riktar sig till annonsörer, medier och reklam- och mediebyråer.

- På det stora hela har intresset varit odelat positivt. För medierna är det en tidsvinst och framför allt ett sätt att effektivisera hanteringen av det obekväma utrymme som det faktiskt handlar om, och de slipper jaga införsäljning. Annonsörerna slipper de obekväma samtalen som tar tid från arbetet, säger Mattias Molander, vd på Reklammarknaden.

De annonsörer som har signat sig för tjänsten är The Phone House, Parelle, Insamlingsstiftelsen Hjärnfonden, Lenson.com, Företagsekonomiska Institutet, Airtours och Jerker Antoni Musik. Bland medierna hittar vi Clear Channel, City, Hjemmet Mortensen och Västerbottens-Kuriren.

Hur mycket ska ni omsätta?

- Det är väldigt svårt att säga, det kan jag inte uttala mig om. Vi får se vilken snurr det får. Vi börjar försiktigt sedan får vi se vad det blir för aktivitet.

Reklammarknaden ägs av Mattias Molander och Niklas Borg som har 41,5 procent vardera, och ett antal minoritetsägare. Inga riskkapitalister är inkopplade.

- Vi är helt oberoende och inte anslutna till någon mediebyrå eller branschorganisation.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.