Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Reklamförbundet vill starta medievalstävling

Publicerad: 7 maj 1999, 05:07
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:34

Reklamförbundet har tillsatt en arbetsgrupp som ska ta fram ett förslag på en tävling för mediebyråer. Redan till hösten kan tävlingen komma igång.


Syftet är att hitta ett slags motsvarighet till reklambranschens

Guldäggstävling.

- Vi vill göra en manifestation för vår bransch på samma sätt som

reklambyråerna gör med Guldägget, säger Tom Gester, VD för mediebyrån Gester &

Co.

Tanken är att arbetsgruppen ska hitta på ett slags icke sponsrat event

innehållande en medievalstävling. Ursprungligen var det tänkt att arbetsgruppen

skulle komma med ett förslag till Reklamförbundets styrelsemöte före sommaren.

Eftersom Michael Grimborg, som satt i arbetsgruppen, nu blir

försäljningsdirektör på TV4 kan arbetet bli försenat.

- Michael hade en intressant idé. Men jag undrar om vi kan hantera den utan

hans hjälp, så vi kanske får tänka om nu.

Tom Gester vill förstås inte ge något exakt datum för när tävlingen blir av,

men det är inte uteslutet att det sker före årsskiftet.

- I såfall senhösten. Men vi har inte bråttom. Viktigast är att vi har en bra

idé.

I arbetsgruppen sitter idag Christian Bönnelycke, Media Broker, Tom Gester,

Gester & Co och Anna-Lena Karlsson, Media Edge.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.