Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Reklamförbundet och Sourze i samarbete om reklamfilmslista

Publicerad: 21 Januari 2002, 09:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

Sveriges Reklamförbund och debattsajten Sourze planerar ett samarbete kring en topplista över de bästa reklamfilmerna. Besökarna på på reklam.se och sourze.se ska kunna se alstren och rösta fram sina favoriter.


Tanken är att reklammakare ska skicka in sina filmer och få dem upplagda och bedömda på nätet. Ett upplägg likt månadens kampanj i branschtabloiden Resumé enligt Anna Serner, vd Reklamförbundet.

- Filmbedöming i print har sina begränsningar. För att bestämma vilken film som är bäst måste det ju vara möjligt att se den. Det ska vi nu försöka göra på nätet, säger hon.

Anna Serner, har haft planer på en topplista där man kan se filmerna länge. Men tekniken har hittills inte varit mogen enligt henne.

Hon betonar dock att topplistan och ett samarbete med Sourze än hittills bara existerar på planeringsstadiet.

- Vi har inte skrivit några avtal eller ens tittat på den tekniska lösningen ännu, säger hon.

Varför vill ni samarbeta med Sourze?

- De har fönstret mot dagens ungdom och tusentals besökare varje dag. Det skulle ge en kanal mot branschen genom vår sajt och en mot allmänheten genom deras, säger hon.

På Sourze arbetar Bernt Hermele som redaktör. Han har samma titel på Reklamförbundets sajt där han ansvarar för debatten.

Inte heller han anser samarbetet ännu moget att uttala sig ytterligare om.

- Vi tittar på det, men det är på planeringsstadiet, säger han.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.