Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Reklamförbundet byter namn

Publicerad: 12 maj 2009, 11:23
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Styrelsen för Sveriges Reklamförbund har föreslagit att branschorganisationen byter namn till Sveriges Kommunikationsbyråer.


Förslaget kommer från en enig styrelse men beslutet ska tas av medlemmarna på årsmötet den 29 maj.

- Vi är ett brett förbund idag och vi vill att alla medlemmar ska känna sig representerade i namnet och att nya medlemmar ska känna sig välkomna in i förbundet, säger Björn Rietz, vd för Sveriges Reklamförbund i ett pressmeddelande.

Han fortsätter:

- Åtta av tio medlemsbyråer uppger idag att de arbetar med kommunikation rätt och slätt. Styrelsen menar därför att Sveriges Kommunikationsbyråer är ett bra namn för medlemmarna att samlas kring.

Enligt förslaget ska namnbytet träda i kraft den 1 juli 2009.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.