fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Reklambyrån SCP vill bli mer kända - anlitar Mafioso

Publicerad: 26 september 2008, 03:40
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39

Göteborgsbyrån SCP jobbar med Volvo globalt, omsatte 116 miljoner kronor 2007, men är nästan okända i Stockholm. Det vill de ändra på med hjälp av pr-byrån Mafioso. "Genom att synas hoppas vi kunna attrahera nya kunder", säger Anders Davidsson, kundansvarig på SCP.


HW

Henrik Widell


- Vi arbetar med kommunikation men är inte specialiserade på pr, därför skäms vi inte för att anlita någon som kan ringa och rycka i lite trådar när vi vill berätta om oss själva och vad vi gör, säger Anders Davidsson.

SCP hade 54 anställda 2007, omsatte 116 miljoner kronor och gjorde en vinst på 6 miljoner.

- Vi lider inte på något sätt. Det går bra för oss men genom att bli lite synligare har vi en förhoppning att attrahera nya kunder, kanske främst på konsumentmarknaden.

Varför är ni så pass okända i Stockholm tror du?

- Mycket av det vi gör rullar inte tungt i TV4, och syns inte alltid i de publika kanalerna. Vi gör en hel del mot konsument men har kanske varit för dåliga på att berätta om det.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev