Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Reklambyrån är annonsörens viktigaste partner

Publicerad: 19 Februari 2009, 11:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Sveriges Annonsörer har frågat sina medlemmar om vem som är det viktigaste stödet i en annonsörs strategiska arbete. Här är svaret.


Undersökningen har gjorts i samarbete med YouGov (tidigare Zapera) under februari 2009. Totalt tillfrågades 180 personer ur Annonsörspanelen.

Undersökningen visar också att 34 procent av de svarande funderar på att se över sina byråsamarbeten. 82 procent ska i sånt fall upphandla ny reklambyrå, medan fyra av tio ska se över samarbetet med pr- och mediebyrån.

Youguv har också frågat om "vilken typ av konsultbyrå anser du vara det viktigaste stödet i ditt strategiska arbete?"

Så här lyder svaren:1. Reklambyrån, 57 procent2. Mediebyrån, 14 procent3. PR-byrån, 11 procent

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.