Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Reklamare utmanar Myspace och TV4 med musiksajt

Publicerad: 2 April 2007, 06:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

En tidigare Ogilvy-ad startar en sajt för musiker som ska ta plats bredvid Myspace och TV4-sajten Allears.


Sajten Zungoz.com lanseras idag med en kampanj i tunnelbanan i Stockholm. Bakom sajten ligger bland annat Martin Lindman, senast ad på Ogilvy i Oslo.

- Vi är på banan för att hjälpa osignade artister med en marknadsföringsplatå, få spelningar, skivkontrakt, nya kontakter i musikbranschen och framför allt bli synliga med sin musik till alla musikintresserade, säger Martin Lindman.

Därmed gör Zungoz delvis samma jobb som TV4s och Sonys sajt Allears och Myspace.

- Egentligen ser vi inte någon som vår konkurrent. Allears är en miniutgåva av oss. Och på Myspace kan inte musiker jobba lika aktivt med sina medlemmar som oss.

Zungoz drivs av bolaget Ruvicom som huvudägare. Det bolaget ägs i sin tur av Rudolf Castillo och Martin Lindman.

- Ruvicom är ett nystartat medieutvecklingsbolag Det ägs av investerare i Zungoz och vi som byggt upp Zungoz under caett år. Bolaget är öppet för nya investerare.

I en tidigare version skrev vi att Expressen låg bakom Allears. Det var inte korrekt. Sajten drivs av TV4 och Sony.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.