Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Reebok rullar ut kampanj för ovana löpare

Publicerad: 13 April 2007, 12:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Den 16 april startar Run Easy, en varumärkesbyggande kampanj som ska få fler att upptäcka tjusningen med att löpträna.


Enligt Reebok är nästan hälften av Europas invånare rädda för att löpträna. Löpning förknippas med någonting plågsamt, en bild som företaget säger sig ha varit med om att skapa.

- Nästan all reklam har hittills vänt sig till killar och tjejer som redan är fulltränade. Nu vänder vi oss primärt till 17-24-åringar som är helt nya eller ovana löpare. Vi vill att fler ska upptäcka glädjen i att springa, säger Robert Inghamn, marknadschef för Reebok i Norden.

Kampanjen ska synas på stortavlor i tunnelbanan, i rulltrappor, utomhus, på bussar och på internet. Feber.se, bubblare.se och Youtube är tre exempel.

Stadiums inomhusreklam, Marathon.se och Löplabbet.se är andra som ska visa reklamfilmen, även om deras kunder enligt Reebok inte utgör den primära målgruppen.

- Nätet är en viktig kanal för oss. Kampanjen pågår under två veckor, men reklamfilmen visas på Stadium hela maj ut, kanske längre, säger Robert Inghamn.

Reklambyrån Mcmarry bowen i New York ligger bakom kampanjen. Websajten goruneasy.com är framtagen av Watertown agency Molecular och Carat Fusion i Boston.

Pernilla Widén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.