lördag1 april

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Recommendeds nya vdska göra byrån känd

Publicerad: 2 september 2008, 09:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41

Reklambyrån Recommended har funnits i 20 år men är ändå okänd för de flesta. Det ska nya vdn ändra på.


KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ola Cronholm har jobbat på Recommended sedan 2005 som varumärkes- och kommuniktionsstrateg och har även suttit i styrelsen. I går tillträdde han som vd.

- Byråns tidigare ledning har inte haft som ambition att vara välkänd och har inte sett det som ett problem. Men i den här branschen får man mer gratis om man är ett namn. Det är lättare att rekrytera och man blir oftare inbjuden till pitcher, säger Ola Cronholm.

För att öka kännedomen har Recommended bland annat börjat arbeta med pr-byrån Spotlight.

- Vi bjuder också in kunder och prospects till seminarier och har startat ett nyhetsbrev för att på sikt öka kännedomen om att vi finns.

Recommended startade 1988 av Louise Dozzi och Anne Veiksaar, som hädanefter sitter i styrelsen. Då hette byrån Funghi. För fyra år sedan slog man sig ihop med tre reklambyråer i Norge, Danmark och Finland och skapade nätverket Recommended.

Ola Cronholm ska leda Recommended tillsammans med Lasse Jansson, cd och vice vd. I dag har byrån 15 anställda, med tillväxtambitioner. Rekrytering pågår av en person som ska tillföra ett affärsstrategiskt perspektiv. Ola Cronholm vill komma närmare kundens affärer.

- Allt oftare hamnar vi i ledningsgruppen hos våra kunder, vilket kräver en annan kompetens och andra verktyg än man vanligtvis hittar hos reklamare. För att kunna föra affärsstrategiska samtal med en vd förstärker vi byrån med kompetens som oftare finns hos managementkonsulter än hos reklambyråer.

Recommended omsatte 18,3 miljoner kronor 2007. Bland kunderna finns Banverket, Biovitrum, Novartis, Rackspace, Taxi Stockholm, Set Revision och Wyeth.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev