Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

Realtid värvar från NA

Magnus Lovang blir försäljningschef på affärssajten Realtid.se.


Publicerad 2010-06-02 06:34
Uppdaterad 2015-12-06 15:48

Ämnen i artikeln:

Jonas Wiwen-Nilsson

Dela artikeln:

Han ersätter därmed Martin Hjort, som i mars valde att gå till Metro.

Magnus Lovang tillträder den 1 september. Han kommer närmast från tjänsten som annonschef på Nerikes Allehanda. 

– Realtid.se har fått in en hel del finansiering och ska satsa framåt. De har överlevt kraschen och det känns som rätt tillfälle att hoppa på tåget, säger han till Dagensmedia.se.

Vad kan du bidra med?

– Jag har varit annonschef på en av landets största lokaltidningar och suttit med i lite styrelser och drivit projekt inom Stampen. Jag kan mediabiten och att värdera intäkter och kostnader så att det inte springer iväg. Men börs- och näringslivsbiten ska bli kul att lära sig, säger Magnus Lovang.

Realtid.se har haft det tungt ekonomiskt ända sedan starten. Hur ska ni vända det?

– Det går inte att tjäna pengar på bara banners, utan det gäller att hitta nya intäkter, genom samarbeten till exempel.

Magnus Lovang ska ingå i Realtid.ses ledningsgrupp, något som han även gjorde på Nerikes Allehanda.

Martin Schori

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.