Digitalt presenteras av:

Readly tar in King Street Media

”Digital first är ett av våra tydligaste ledord”, säger Readlys globale försäljningschef Patrik Brännfors.

Foto: Readly

Säljbolaget King Street Media ska sköta försäljningen av Readlys annonsprodukt Readly Ads.

Via Readly Ads får annonsörer möjlighet att via AI placera, utvärdera och optimera printannonser digitalt, baserat på önskad målgrupp och prestation. 

Nu står det klart att King Street Media ska sköta försäljningen i Sverige.

De stora svenska förlagen, som Bonnier, Aller Media, Egmont, IDG, men även Expressen och Aftonbladet, har avtalat om att upplåta annonsutrymme till Readly Ads. Hittills har annonsörer som BMW, X Travel, Lundhags, Air France och Carlsberg valt att använda Readly Ads.

– Digital first är ett av våra tydligaste ledord och vi på Readly vill skapa en framtida annonsmarknad som är både relevant för kunden och lönsam för annonsörerna. Genom att ge annonsköparna ett tydligt uppföljningsverktyg har de alla möjligheter att skapa budskap som på riktigt är relevanta för målgruppen. Vi har haft en stor efterfrågan för Readly Ads sen vi lanserade det förra året och att få lägga över delar av försäljningen på King Street Media, som både har en god förståelse för framtidens annonsmarknad och ett gott renommé inom branschen, känns tryggt, säger Patrik Brännfors, global försäljningschef på Readly, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2019-03-13 09.27

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: