Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

RBK hjälper Nöjesguiden fylla 25

Publicerad: 19 Januari 2007, 13:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Gratistidningen Nöjesguiden har inlett ett samarbete med reklambyrån RBK. På agendan står en förändring av hemsidan, kommunikation av tidningens 25-års jubileum samt ett omfattande varumärkesarbete.


Nöjesguidens 2007 ska, enligt vice vd Tomas Dahl, innebära stora förändringar på webben.

- Vår sajt har ökat väldigt mycket i trafik, vilket givetvis är jättekul. Problemet är att innehållet och layouten inte riktigt hängt med. Bland annat det ska RBK hjälpa oss med, säger Tomas Dahl.

Han berättar att ökningen även varit väldigt stor vad gäller papperstidningens räckvidd. Något som de gärna vill kommunicera.

- Vi ska dra nytta av de framgångar vi hade 2006 för att kliva fram ytterligare under 2007. Vi ska även använda vårt 25-års jubileum för att visa på den tradition som tidningen har. Och det här ska RBK hjälpa oss att kommunicera.

Tomas Dahl berättar att tidningen är i ett förändringsskede inte bara på webben. Hela tidningens varumärke håller på att arbetas om.

- Vi vill bli mycket bredare. Tidningen ska kunna vara tillgänglig för alla, även om vi givetvis kommer att hålla samma prägel som tidigare.

Erik U:son Dahlström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.