Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Razorfish får ny profil

Publicerad: 11 December 2000, 08:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:26

Razorfish gör om sin grafiska profil och sajt och tar fram en ny marknadsstrategi inför nästa år.


Omprofileringen bygger på ett analysarbete som pågått under våren och sommaren.

Hur den nya grafiska profilen ser ut eller vad den bygger på, vill inte

Carolina Anestam, kommunikationschef på Razorfish, säga ännu.

- Det är inte ett helt nytt Razorfish som ska lanseras. Kunderna kommer att

känna igen sig. Men vi vill vara tydligare med vilka vi är och vad vi kan

erbjuda.

Inför nästa år har Razorfish tagit fram en ny marknadskommunikationsstrategi

som bland annat innebär mer annonsering.

- Vi vill lyfta fram de kunder vi jobbar med, att vi är ett globalt, lönsamt

företag som är starka inom mobila lösningar, säger Carolina Anestam.

Bakom den nya grafiska profilen står kommunikationsbyrån Mad Dogs and

Englishmen i New York. Lanseringen av den nya profilen är global och startar

med den nya sajten som lanseras den 16 januari.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.