Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Rapp Collins profilerar försvaret med tomma kuvert

Publicerad: 4 Januari 2007, 12:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Försvaret skickar i Rapp Collins regi ut tomma kuvert till gamla lumpare för att locka till dem till försvarets officersutbildning. Texten är tryckt på själva kuvertet som måste vikas ut och in för att bli läslig.


Dr-kampanjens syfte är att leda målgruppen som består av värnpliktsbefäl som gjort sin militärtjänstgöring mellan 2000 och 2006 till försvarets kampanjsajt. Kampanjsajten informerar om en försvarsmakt i förändring där en ny typ av officer eftersöks. Utformning på Rapp Collins dr-kampanj ska också spegla det behovet.

- Vi har ett betydligt mer flexibelt försvar nu än för tio år sedan. I det här moderna försvaret handlar kompetensen inte om muskelkraft utan om kreativ problemlösning, vilket vi tycker kampanjen signalerar, säger John Lagerqvist, kreativ chef på Rapp Collins.

Utskicken gjordes under vecka 1 och 2 och gick då ut till 51.000 före detta värnpliktiga och 9.000 reservofficerare.

Arbetsgrupp Rapp Collins: Fredrik Lund, ad; Ninni Lundberg, copy; Anna Frankzen, projektledare; Andreas Helgeström, produktionsledare.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.