Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ramlösa byter kommunikativ profil

Publicerad: 19 Juni 2002, 05:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

Ramlösa ändrar sin kommunikativa profil för att positionera vattnet som "originalet". De nya kärnvärdena är äkta, tidlöst, naturligt och världsvan.


- Vi har hela tiden vetat att ramlösa är originalet, men vi har inte visat det så tydligt. Vi ser att det finns så mycket substans i Ramlösa som varumärke, historiskt, både i Sverige och utomlands, säger Paul Ekberg, produktgruppschef på Carlsberg.

Den nya kommunikativa strategin började användas vecka 24 och kommer att användas framöver på obestämd tid. En kampanj startar samtidigt och består i dagsläget av tre olika filmer och de kommer uteslutande att gå i tv och synas i TV3, TV4 och Kanal 5. Medievalet motiverar Paul Ekberg med att "målgruppen nås bäst genom tv".

I filmerna lyfter Ramlösa fram vattnets historia - vilka som druckit det, hur länge det funnits, utmärkelser och liknande.

Ramlösas konsument är, enligt Paul Ekberg något äldre än vad Lokas och Vichy Nouveaus är.

- Vi tycker att Ramlösas konsument är mognare och lite tryggare. Vi brukar säga att Loka och Vichy är mer för kroppen medan ramlösa är mer för knoppen, säger Paul Ekberg.

Ramlösa jobbar med Sandell Sandberg och Brand Connection. Hur mycket pengar Ramlösa lägger på marknadsföring varje år vill Paul Ekberg inte säga.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.