Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Pyttan: "Det ska bli jättekul"

Publicerad: 9 Maj 2008, 08:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Nu bekräftar Sveriges Reklamförbund att Elisabeth "Pyttan" Ström föreslås bli ny ordförande. Andra nya personer i styrelsen kommer från Ny Reklam, Forsman & Bodenfors, JMW, Ogilvy, och Carat.


Dagens Media kunde igår avslöja att Elisabeth "Pyttan" Ström tar över som ordförande i Sveriges Reklamförbund efter Hans Sydow.

På frågan varför hon vill ta sig an uppgiften, svarar Elisabeth Ström:

- Därför att jag brinner för att kommunikationsfrågorna är så otroligt viktiga.

Vilka frågor är viktiga för Reklamförbundet just nu?

- Det är jätteviktigt att bredda förbundet till att innehålla alla kommersiella kommunikationsdiscipliner.

Så ni vill attrahera fler medlemmar som inte är reklambyråer?

- Ja, och det gör man redan idag. Man har både webbyråer, dr-byråer, mediebyråer och pr-byråer inne. Det är viktigt att man markerar den breddningen tydligare.

Ska det bli roligt?

- Ja, det ska bli jättekul.

Sveriges Reklamförbund skriver i ett pressmeddelande att valberedningen har sökt efter en ordförande som kan bredda Sveriges Reklamförbund, vara en tydlig röst i näringslivet och sätta Sverige på den "internationella kommunikationskartan".

Andra nya personer som föreslås till Reklamförbundets styrelse är Anders Nyström, Ny Reklam, Anna Qvennerstedt, Forsman & Bodenfors, Björn Mellstrand, JMW, Christina Knight, Ogilvy, och Hans Althin, Carat.

Elisabeth Ström är vd på varumärkesbyrån The Brand Union. Hon är även styrelseledamot i iQube och vice ordförande för Sveriges Radio.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.