Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Punkt Se delas ut till hushållen

Publicerad: 16 April 2007, 06:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Schibsteds gratistidning Punkt Se kommer att delas ut till hushållen. Först ut är Tullinge, Upplands Väsby och Sollentuna. Starten sker 2 maj.


Planerna framgår på sajten Academic Work som söker "morgonpigga tidningsutdelare" för "en stor och uppskattad tidning, tillhörande ett mycket välkänt tidningsförlag".

- Inga kommentarer, säger Anders Kvarby, vd för Stockholm City. - Nej det är inte vi. Det låter jättekonstigt. Och dyrt, säger Sakari Pitkänen, global chefredaktör för Metro.

Punkt Se, som i dag delas ut av kolportörer i Stockholm, Göteborg och Malmö, jobbar med Academic Work som partner i rekryteringsfrågor. Det bekräftar Carl Gyllfors, vd på Aftonbladet, som är ägarbolag till Punkt Se.

Punkt Ses vd Pontus Gustafsson dementerar inte uppgifterna:

- Vi gör lite olika saker för att se vad som ger oss effekt och upplaga. Vi provar massor av olika saker. Vi är i ett lärande stadium, säger han.

Pontus Gustafsson fortsätter:

- Bulkupplagan har vi bra koll på. Hur vi sedan går vidare med olika projekt kan vi berätta mer om senare. På annonsen hos Academic Work har jag inga synpunkter.

Punkt Se betalar 121 kronor i timmen för utdelningen, som kan bli en riktigt dyrbar historia. Ska alla hushåll i området få tidningen rör det sig om runt 90.000 ex till en uppskattad distributionskostad om över 50 miljoner kronor per år. Troligen försöker Punkt Se nå ganska välavlönade villaägare som annars inte kommer i kontakt med gratistidningen.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.