Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Punkt SE: Citys relansering påverkar inte oss

Publicerad: 27 Februari 2008, 15:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:55

Varken Punkt SEs vd Pontus Gustafsson eller Metros vd Andreas Ohlson kommer att ligga sömnlösa på söndag kväll och grubbla över Citys nya utseende och profil. - Ledorden de använder är ju saker som alla tidningar vill uppnå, säger Pontus Gustafsson.


Som Dagens Media tidigare berättat nylanserar Bonnier sin tidning City på måndag. Tanken är att bli mer Stockholmscentrerad och lyfta fram åsikter, under parollen Den engagerande Stockholmstidningen.

Punkt SEs vd Pontus Gustafsson tar nyheten med ro.

- De ledord de använder är ju saker som alla tidningar strävar efter att nå. Men jag avvaktar med att ha en åsikt tills tidningen kommit ut och tills jag sett vilken läsarrespons de fått, säger han.

City har valt att profilera sin chefredaktör Mikael Nestius som en aktiv debattör och opinionsbildare. Pontus Gustafsson vill inte gå in på om Punkt SE har liknande planer.

- Vi försöker att marknadsföra alla våra olika journalister och se till att de blir så kända som möjligt. Men det här är en fråga för Niklas Silow.

Känner ni att Punkt SE behöver kontra på något sätt i och med Citys relansering?

- Absolut inte. Vi fortsätter med vår strategi.

I november förra året genomförde Punkt SE sin första nylansering. Tidningen skulle bli mindre kvällstidning och mer morgontidning, samtidigt som formen till viss del gjordes om.

- Det har gått precis som förväntat och responsen har varit positiv från både läsare och annonsörer, säger Pontus Gustafsson.

Metros Per Gunne och Andreas Ohlson säger att de vill vänta med att uttala sig tills de sett tidningen.

- Men jag förstår att de gör om den, säger vd Andreas Ohlson.

Dagens Media har sökt Punkt SEs chefredaktör Niklas Silow.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.