Publicis bygger om: "Inte en enkel framgångssaga"

Konkurrenterna på Bizkit Havas och Dentsu Aegis ser Publicis Groupes nya framtidsstrategi "The Power of One" som en naturlig utveckling.

Nyligen släppte Publicis Groupe nyheten om sin framtida arbetsmodell "The Power of one", som snart rullas ut i Sverige.

Nätverkets olika byråer: mediebyråerna Starcom och Zenith, digitala byrån Sapient, pr-byrån MSL, designbyrån BBH samt reklambyrån Saatchi & Saatchi ska i framtiden jobba som en gemensam styrka med tightare och mer integrerade samarbeten.

Både Johan Eidmann och Dentsu Aegis vd och koncernchef Mattias Behrer tror att vi kommer att få se fler liknande samarbeten de kommande åren.

– Men det kommer inte vara en enkel framgångssaga för alla. Balansgången mellan att ha byråer med egna starka identiteter och att samtidigt främja samarbete och synergier kommer bli en utmaning för många, säger Mattias Behrer.

Läs hela artikeln i Dagens Media Insikt, vecka 45.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-11-08 06.42Uppdaterad 2018-11-09 08.53