Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Pub byter marknadschef

Publicerad: 26 Augusti 2008, 07:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Marianne Perslow har precis tagit över som marknadsansvarig på Pub. Hon efterträder Pernilla Karvia, som blivit centrumchef för Sturegallerian.


- Jag har jobbat med Atrium Ljungberg sedan 2003 och följt arbetet med PUB på avstånd. PUB har varit och är fortfarande i högsta grad ett oerhört spännande projekt som jag ser fram emot att vara en del av, säger Marianne Perslow.

Hon kommer närmast från reklambyrån Zellout där hon var projektledare. I maj fick varuhuset även en ny vd, när Tommy Johansson lämnade över till Andreas Gustafson.

Konceptvaruhuset Pub är fortfarande inne i en ombyggnadsfas, som väntas vara klar först i början av nästa år.

- Jag har huvudansvar för varuhusets kommunikation och varumärkesidentitet, men eftersom jag kommer in mitt i befintlig marknadsplan för 2008 så blir det inte några större förändringar nu, säger Marianne Perslow.

Hon ska till en början se över varuhusets kommunikativa ytor, som skyltfönster och "scenen". Inför öppningen av plan 2 nästa vecka kör Pub också en annonskampanj. Därefter ska hon utvärdera marknadsföringsinsaterna hittills och sätta marknadsplanen för 2009.

- Rimligtvis resulterar detta i att vi kommer att göra vissa förändringar inför nästa år men vad det blir är det för tidigt att uttala mig om nu, säger Marianne Perslow.

Hon tror på att tydliggöra indelningen mellan planen efter livsstil snarare än demografi eller produkttyper. Hon vill också lyfta fram Plan 3 mer eftersom det är ett viktigt koncept för Pub.

- Där har vi lyckats blanda konst, musik och mode i en naturlig och spännande miljö. Planet går inte att jämföra med något annat ställe i Stockholm, säger Marianne Perslow.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.