Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Proviva Female lanserasför 17 miljoner kronor

Publicerad: 30 April 2008, 09:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

I maj lanserar Skånemejerier en hälsodryck som bara är till för kvinnor - Proviva Female. Genom pr, event och medieköp för 17 miljoner kronor räknar företaget med att sälja 1 miljon liter av drycken det första året.


Uppslagsannons för Proviva Female. Produktlanseringen är den största hittills för Proviva. Kampanjen bygger på att var tredje kvinna i fertil ålder från och till har för låg järnhalt i blodet.

- Vi har insett att det är ett problem som vi kan vara med att lösa. Kliniska studier visar att Proviva Female ger upp till 50 procent bättre järnupptagningsförmåga, säger Anders Ahlström, produktchef för Proviva på Skånemejerier.

Målgruppen är kvinnor mellan 17-45 år. Reklamkampanjen går i tv och print. Provivas varumärkesbyggande reklamfilm, som visats sedan februari, har fått ett nytt slut med information om den nya produkten. Printkampanjen ska gå i morgonpress och populärpress, exempelvis Amelia, Mama och Vi Föräldrar. Budskapet är Är du den tredje kvinnan?

Malmöbyrån Adamsson Appelfeldt Advertising har gjort kampanjen och Bright Media Agency är mediebyrå. PS Communication genomför event i 50 butiker över landet, där besökarna kan provsmaka produkten och testa sin järnhalt i blodet. Inför lanseringen har Proviva också inlett ett samarbete med Sund Kommunikation.

- Vi har ingen fast pr-byrå utan anlitar en byrå när det behövs för större grejer. Förutom det vanliga pr-arbetet, med pressmeddelanden och liknande, hjälper Sund till med bloggaktiviteter och att hitta lämpliga samarbetspartner.

Proviva räknar med att sälja 1 miljon liter av Proviva Female det första året.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.