Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Profilföretag i allians - omsätter 800 miljoner

Publicerad: 23 April 2007, 12:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Sedan ett år tillbaka organiseras 22 svensk företag inom profil- och promotionbranschen genom kedjan Navet. Nu utökas samarbetet med 11 norska företag från kedjan Gosh.


Det gemensamma bolaget blir delägt mellan norrmännen och svenskarna. Den totala omsättningen blir 800 miljoner kronor.

- Tanken med samarbetet är att bli större och få fördelar vid inköp och med logistiken, säger Lars-Erik Strömberg, Navets vd.

Enligt honom är profilbranschen i kraftig tillväxt.

- Vi har en tvåsiffrig tillväxt i år. Om ett år kommer bara den svenska verksamheten att ha 1 miljard i omsättning.

Kan det bli tal om samarbeten med fler länder?

- Vi har ett land till på gång men jag kan inte säga vilket i dag.

Kedjans medlemmar jobbar både med profilprodukter som nyckelringar, muggar och golfbollar med företagsreklam på, och med arbetskläder.

- Jobbkläder har ju blivit profilprodukter nu. Åker du förbi ett bygge så står det Skanska på allas ryggar, säger Lars-Erik Strömberg.

Lars-Erik Strömberg har tidigare varit vd för Adidas i Sverige och vd för Nokia Consumer Electronics.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.