Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Proffice tar över efter AMF i TV4-vädret

Publicerad: 18 Januari 2002, 14:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

I kväll är det premiär för bemanningsföretaget Proffice som sponsor av vädret i TV4. Det är ett av de dyraste sponsringsutrymmena inom svensk tv.


- Det blir väl några miljoner, säger Thomas Magnusson, marknadschef på Proffice.

Tidigare var AMF Pension vädersponsor i TV4. Men Proffice tänker köra en egen stil.

- Vi har hittat på något nytt. Vinjetterna är nya och i stället för att visa typiska väderbilder jobbar vi med små sketcher som bygger på väderutryck.

Varför ville ni sponsra vädret?

- Vädret är seriöst. Vi har en ganska publik produkt och vill nå många.

Hur påverkar sponsorskapet era övriga medieköp i år?

- Detta är den största satsningen vi gör. Det första kvartalet gör vi inget annat.

Ni figurerade också i TV4s nya komediserie Heja Björn. Hur gick det till? (En av de mindre sympatiska huvudfigurerna hyrs ut via Proffice)

- Ja det var i alla fall ingen produktplacering. Vi jublade inte precis. Men det är sånt man får räkna med.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.