Privata Affärer till Bonnier Business Media

Mikael Nestius är positiv till förändringen: ”Vi har slutit cirkeln”.

Foto: Andreas Elgstrand

Privata Affärer och Placeringsguiden har tidigare getts ut av Bonnier Magazines & Brands. Nu står det klart att titlarna går över till Bonnier Business Media: ”Vi är övertygade om fina synergier kring digital utveckling”, säger Mikael Nestius, vd på Bonnier Business Media.

Från och med mars 2019 blir Privata Affärer och Placeringsguiden en del av Bonnier Business Media. Tidigare har de getts ut av Bonnier Magazines & Brands. 

– Vi ser fram emot att samarbeta kring transformation, utveckling och digitalisering med Bonnier News alla affärsmedier. Det här är ett viktigt steg för vår tillväxt och ett självklart val för vår verksamhet, säger Per Hammarlund, chefredaktör på Privata Affärer i ett pressmeddelande. 

Privata Affärer läses i snitt av 149 000 varje utgåva, vilket gör den till en av Bonniers mest lönsamma tidskrifter. Placeringsguiden har cirka 73 000 läsare per nummer.

– Efter tillskottet med Privata Affärer i Bonnier Business Media har vi slutit cirkeln för våra affärsmedier på Bonnier News. Vi är övertygade om riktigt fina synergier kring digital utveckling och transformation inom läsaraffären, säger Mikael Nestius, vd på Bonnier Business Media i pressmeddelandet. 

Som Dagens Media tidigare har skrivit om gick Bonnier Magazines & Brands vid årskiftet in i Bonnier News Lifestyle. 

John Söderberg

Reporter

Publicerad 2019-03-13 15.48

Dela artikeln: