Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Privata Affärer tappar besök på internet

Publicerad: 19 Mars 2001, 05:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:24

TV4 och Spray har ökat antalet besök mest under februari, av de sajter som redovisar sina uppgifter. Flest besök tappade Privata Affärer och Finanstidningen.


Privata Affärer redovisade 37 procent färre besök i februari, jämfört med

motsvarande period 2001. Trots en uppsnyggad sajt tappade Finanstidningen 23

procent av besöken på vardagarna, enligt Jupiter MMXIs Netcheck-siffror. TV4

ökade med 163 procent och Spray med 147 procent. Jämfört med föregående månad,

januari, tappade Spray 38 procent. Av ekonomisajterna ökade Affärsvärlden med

15 procent och Ekonomi24 med 6 procent medan Privata Affärer, Finanstidningen

och Dagens Industri tappade besök, jämfört med januari.

Här är Jupiter MMXIs Netcheck-siffror över antal reviderade besök i februari

2001:

Euroseek: 1.218 (-4,4) (31)

Aftonbladet: 753 (5,1) (78)

Spray: 546 (-38) (147)

Dagens Industri: 286 (-7,0) (17)

DN: 230 (-1,1) (11)

TV4: 151 (19) (163)

Idg: 117 (-1,8) (-1)

Affärsvärlden: 72 (15) (10)

Ekonomi24: 69 (5,9) (-)

Göteborgs-Posten: 50 (5,7) (106)

Svenska Dagbladet: 47 (-6,8) (7)

Privata Affärer: 41 (-3,1) (-37)

Computer Sweden: 28 (0,4) (3)

Finanstidningen: 23 (-7,6) (-23)

Sydsvenska Dagbladet: 14 (11) (48)

Resumé: 9 (11) (64)

(Medium, besök i tusental per vardag, procentuell förändring från februari

2000, procentuell förändring från januari 2001)

Källa: Jupiter MMXI/Netcheck

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.