Nyheter
Prislappen för en dejt med Gynning: 50.000 kronor
Publicerad: 26 september 2008, 13:41
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39
Pr-byrån Substance & Style köpte en dejt med Carolina Gynning - för att marknadsföra Van Gils.
Mannen med den vita masken har synts både tillsammans med Pamela Andersson och på biopremiären av Eviga Ögonblick tillsammans med Carolina Gynning.
Nu står det klart att dejterna var en del i en pr-kampanj för det holländska modeföretaget Van Gils.
Enligt uppgift till Dagens Media fick Carolina Gynning via sin agentur Mikas 50.000 kronor för att gå på bio med den maskerade mannen.
­ Det stämmer, hon fick 50.000 kronor, men i det ingick också arvode till agenturen, säger en uppgiftslämnare.
I Sverige har kampanjen genomförts av pr-byrån Substance & Style, som drivs av Emma Shanley.
- Vi funderade på Lena Philipsson först, men kände att vi ville ha någon som är lite mer aktuell just nu, säger hon.
Därför föll valet på Carolina Gynning, som i höst leder Stjärnor på is i TV4.
- Hon var den första vi frågade, och vi är jättenöjda. Hennes personlighet var verkligen rätt för det här, hon var fantastisk, säger Emma Shanley.
Vad är tanken med kampanjen?
- Att kostymen gör mannen, att ge känslan av att vem som helst kan vara den här mannen som åker runt i hela Europa med snygga tjejer vid sin sida.