Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Pripps vill bli största nöjesguiden på nätet

Publicerad: 20 September 1999, 04:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Fredagen den 24 september lanserar Pripps en krogguide på nätet. Ambitionen är att vara den mest rikstäckande krogguiden på Internet och Sveriges krogar erbjuds att annonsera med specifikt riktade annonser.


Sajten riktar sig till Pripps konsumenter och består av tre delar. En

rikstäckande krogguide, en del med produktinformation och en community,

medlemsklubb, för nöjesintresserade. I och med medlemsklubben kommer

möjligheter för annonsörerna att byggas upp. Alla som blir medlemmar i Pripps

sajt får uppge en detaljerad profil som gör det möjligt för annonsörerna att

rikta sina annonser.

- I första skedet kommer enbart de krogar som finns med i guiden erbjudas att

annonsera, säger Hans Nordlöv, webbredaktör på Pripps.

I samband med lanseringen börjar en marknadsföringskampanj som består av

annonser i kvällspress, bannerannonsering på Internet, produktetiketter och

material på de medverkande krogarna.

Sajten tas fram av Razorfish. Reklambyrå är Lokomotiv och PR-byrå är Kommun.

Pripps jobbar med mediebyråerna CIA Interactive och Media Support.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.