Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Print viktigast när Gränges blir Sapa

Publicerad: 14 Februari 2000, 05:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

Om en vecka lanserar Gränges sitt nya koncernnamn Sapa. Metallkoncernen genomför namnbytet med långvariga lågintensiva kampanjer snarare än med pukor och trumpeter.


- När Gränges skulle börsnoteras 1995, genomförde vi korta, intensiva

satsningar. Det var ett misstag. Nu vill vi gå en längre period och

kontinuerligt lämna information så att vi når en större målgrupp, säger

Cecilia Lager, informationschef på Sapa.

Den nya varumärket ska kommuniceras ut till flera olika målgrupper: de

anställda, allmänheten och kunderna.

- Vi finns i våra kunders produkter. Därför vänder vi oss framförallt till dem.

Vi gör klassiska aktiviteter med kunderna och tänker inte vända uppochned på

hela världen.

Kampanjer för allmänheten inleds till hösten. Print blir den viktigaste kanalen.

- Vi kommer att kommunicera ut vad vi står för, snarare än vad vi gör, säger

Cecilia Lager.

Sapa jobbar med reklambyrån Ehrenstråhle & Co och mediebyrån Sandberg

Mediasynergi.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.