Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Primewine överlämnar designen till konsumenterna

Publicerad: 14 November 2008, 05:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Primewine låter konsumenterna bestämma utseendet på förpackningen inför lanseringen av ett nytt vin. De fyra reklambyråerna som har designat förslagen slåss nu om webb-besökarnas röst på vinimportörens hemsida.


- Det är inget nytt att skräddarsy förpackningen för den svenska marknaden, men det är unikt att låta konsumenterna vara med i denna process, säger Daniel Esberg, pr-ansvarig på Primewine.

I vår ska Primewine lansera ett nytt chilenskt lådvin på Systembolaget. Med texten "Vi är ödmjuka inför att smaken för vin är väldigt personlig. Så är det även för smaken kring vad som är en snygg förpackning" vill Primewine få vindrickare att rösta på sina tre favoritförpackningar.

- Under det första dygnet som omröstningen pågått har redan runt 2 000 personer gått in och gett sin åsikt. Det är ingen tävling utan det tyder verkligen på att viljan att få vara med och påverka är stark, säger Daniel Esberg.

De byråer som har tagit fram designförslagen är Motherland, Syre, TBK och Carlsöö & Co.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.