Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Prime prisat för troskampanj

Publicerad: 19 April 2008, 07:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Primes kampanj åt Libresse, som gick ut på att konsumenterna kunde designa egna trosor, fick dubbelt guld i den internationella pr-föreningen IPRAs pris Golden World Awards.


Vinnartrosan. Totalt skickades 404 tävlingsbidrag in från pr-byråer i 52 länder. Prime och Libresse vann i kategorierna e-PR samt delade priset för mest kreativa bidrag med tyska Phonak & Fleishman-Hillard.

Kampanjen, som tidigare vann silver i Spinn 2007, gick av stapeln under sommaren förra året. Webbyrån Creuna gjorde då en sajt där besökarna kunde designa sina egna trosor. Det vinnande bidraget skulle sedan säljas i JCs butiker. Totalt fick Libresse in 90.000 bidrag i Norden.

Arbetsgrupp Libresse/SCAMargareta von Renteln, nordisk marknadschef Anette Svensson, marknadschefKolsrud, nordisk marknadschef

Arbetsgrupp PrimeSofia Myrevik, kundansvarigPer Hansen, kundansvarigEleonor Demetri, projektledareJohanna Söderlin, produktionsledareMaria Löfcrantz, adPeter Lindgren, ad

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.