Nyheter
PricewaterhouseCoopers kampanjar under krisen
Publicerad: 1 oktober 2008, 04:29
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39
Revisionsfirman passar under finanskrisen på att lyfta fram sitt rådgivningserbjudande. Budskapet i kampanjen bygger på att när tiderna är osäkra, då behövs experter för att göra affärer.
Kampanjen riktar sig till personer i ledningsposition på svenska storföretag och i internationella koncerner.
- När vi planerade kampanjen så fanns det tecken på att konjunkturen kunde vika. Därför kände vi att det var helt rätt att gå ut med det här budskapet och det blir starkare i dessa tider, säger Håkan Rosenlind, cd på Start Communication, som ligger bakom kampanjen.
Kampanjen drog igång i går i Stockholm, Göteborg och Malmö. Medievalet är affärspress, dagspress, webb och utomhus. För medieköpen står OMD.
- PricewaterhouseCoopers är mest känd som revisionsbyrå, men folk känner inte till de andra kompetenserna som vi lyfter fram här.
Arbetsgrupp på Start Communication: Claes Broström, projektledare; Håkan Rosenlind, cd; Joakim Ahnfelt, ad; Ola Westher, webb-ad; Lina Edgren, produktionsledare; Karin Lindhén, final art.