Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Pricerunner ger bort reklambudgeten

Publicerad: 14 Februari 2008, 04:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

I dagarna har Pricerunner dragit igång en kampanj för att få användarna att ladda upp videorecensioner till sajten. 1 miljon kronor av reklambudgeten ska marknadschefen Victor Dahlborg ge bort till användarna som tillför en videorecension till sajten.


Victor Dahlborg i Pricerunners reklam. - Vi har kört en del tv förut med bland annat programpresentationer. Nu kände vi att vi ville göra något som bygger vårt varumärke på ett annorlunda sätt. Samtidigt som vi vill förstärka konsumenternas upplevelser runt en produkt kände vi att det var dags att ge något tillbaka till användarna, säger Victor Dahlborg.

Varje videorecension som en användare laddar upp ger 200 kronor i värdecheckar hos nätbutiken Komplett, som Pricerunner samarbetar med.

- Ska du köpa en kapitalvara på nätet för kanske 20.000 kronor så vill du ofta ha lite mer kött på benen om hur den ser ut och då räcker det inte bara med en bild. Därför känns videorecensioner extra intressant för oss.

Kampanjen går under devisen It's payback time. Victor Dahlborg själv är den som syns i både printkampanjen och de banners som används i kampanjen.

Efter ett par dagar har 98 videorecensioner kommit in till sajten. Kampanjen håller på så länge pengarna räcker eller till den sista april. Målet är att få in 2.000 videorecensioner innan dess.

- Min förhoppning är givetvis att pengarna är slut den sista april. Då får vi se om det känts bra, kanske förlänger vi kampanjen ytterligare.

På nätet används bland annat Prylportalen, Allt om film, Pc för alla, Spray, Smarton och drygt 3.000 sajter inom Valueclick Medias bannernätverk.

26 helsidesannonser i diverse magasin ska också användas för att hitta videorecensenter. Alla annonserna har fått specialutformade rubriker för att passa respektive tidning. Bland tidningarna som används syns Paus, Allt om film, Mobil, Kamera & Bild och Din Teknik. På den egna sajten finns också en film där Victor Dahlborg presenterar upplägget.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.