Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Previa tar marknadschef från riskkapitalbranschen

Publicerad: 7 Januari 2002, 09:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Mikael Lindström, senast marknadschef och försäljningschef på it-företaget Myspace, är sedan tre dagar ny marknadschef på Previa.


Mikael Lindström arbetade tolv år med företags- och säljutveckling som konsult innan han år 2000 gav sig in i riskkapitalbranschen. Där har han arbetat med uppdrag i olika portföljbolag.

Bytet till Previa och företagshälsobranschen föranleddes av en längtan efter att få arbeta med människor igen.

- Det känns skoj och det finns mycket att göra. Dessutom kan jag rent personligt säga att branschen känns meningsfull, säger Mikael Lindström

Vad ska du göra först?

- Jag vet inte ännu. Träffa människor och förstå vad Previa gjort tidigare. Lägga kartan.

Mikael Lindström ser ännu inte heller några förändringar i Previas marknadsstrategi där det är kundmötet i produktionen som är den viktigaste kanalen.

Previa har nyligen även nyrekryterat till andra positioner. Som ny regionschef i Stockholm tillträder Eva Ribbenhall, som i våras hade konsultuppdraget som tillförordnad vd på E+T Förlag.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.