Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Pressen föll för Discoverys Stureplans-klättrare

Publicerad: 27 februari 2007, 11:57
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

Discovery låter en man dingla i luften ovanför Stureplan i en vecka. Då nappar Aftonbladet och flera andra tidningar. "Över all förväntan", säger Discoverys pr-chef Mathias Lidén.


Pr-jippot drogs igång för att marknadsföra Discoverys nya dokumentärserie Everest: På liv och död.

Discovery har hängt upp klättraren Philip Junaeus i ett tält på en specialbygd avsats framför en stor Everest-vepa. Där ska Philip laga mat, sova och uträtta behov i en vecka.

Några av de medier som rapporterar om den hängande mannen i dag är Stockholm City, Aftonbladet, Metro och Aftonbladet TV7. Dessutom har det pratats en hel del om Stureplans-klättraren i radio.

- Allt har fungerat jättebra. Intresset är stort och många har reagerat. Superkul, säger Mathias Lidén på Discovery.

Samtidigt som Philip Junaeus hänger i Stockholm pågår identiska jippon i Oslo och Köpenhamn.

Pr-aktiviteten är framtagen av Adcitymedia, som arbetar med reklamytor i storformat, eventbyrån JCP och mediabyrån Zenith Media.

Radiostationen 106,7 Rockklassiker ingår också i samarbetet. Klättraren Philip ska varje dag avge lägesrapport till stationens morgonshow Morgonrock med Ina och Ian.

Everest: På liv och död har premiär på Discovery på måndag klocken 21.00.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.