Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Pressbyrån kampanjar med Rix och Gevalia

Publicerad: 17 Januari 2007, 11:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Pressbyrån, Rix FM, Rainforest Alliance och Gevalia har slagit sina påsar ihop för att rädda lite av världens regnskog. Med en radiokampanj uppmanas lyssnarna att köpa Rainforest Alliance-certifierat kaffe på Pressbyrån.


För varje såld kopp kaffe, från idag och två veckor framåt, köper Pressbyrån en kvadratmeter regnskog. Dessutom innehåller kampanjen en tävling om en resa till Sydamerika. Resultatet ska sedan presenteras i Rix FM den 26 januari.

- Vi gör det enkelt för kunderna att köpa schysst kaffe. De behöver inte göra en extra ansträngning för att bidra till att förbättra miljön, säger Ulrika Kerje, marknadschef på Pressbyrån.

För att få folk att köpa kaffet ska en kampanj rulla i Rix FM. 80 olika spotar har spelats in där huvudbudskapet lyder Kaffe som bryr sig. Syftet är att upplysa om att Pressbyrån har bytt till Rainforest-certifierat kaffe och att driva folk till butikerna. Dessutom ska det pushas för kampanjen i programmet Rix Morgon Zoo.

Bakom kampanjen står promotionbyrån S-E-C och mediebyrån Carat. Ulrika Kerje vill inte avslöja hur mycket kampanjen kostar.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.