Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Premiär för DN:s koll.se

Publicerad: 15 November 1999, 13:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Idag är det premiär för koll.se, den nya portalen som är ett samarbete mellan Dagens Nyheter och Bonnier Media. Koll.se vill konkurrera med de stora, etablerade portalerna.


Tanken är att koll.se ska bli ett komplement till dn.se. Idag finns det

sökfunktioner, länksamlingar, nyheter, gratis e-post och väder på koll.se, men

innehållet ska utvecklas.

- Det kommer bland annat att bli mer interaktivitet med diskussionsforum och

sådant. Sedan får vi se vad samarbetet med Bonniers leder till. Det ger

möjligheter till en mängd olika saker, säger Dan Magnerot som är chef för både

dn.se och koll.se.

Koll.se är alltså Dagens Nyheters portal, och inte som vissa uppgifter har

gjort gällande, Bonniers koncernportal.

- Koll.se är gjord på Dagens Nyheter och från och med nu kör vi den i samarbete

med Bonnier Media, säger Dan Magnerot.

Som konkurrenter till koll.se ser han Passagen, Everyday, Spray, Yahoo. För

annonsörer finns det de vanliga annonsmöjligheterna.

- Vi tittar också på vilka andra modeller vi skulle kunna ha för att arbeta mot

annonsmarknaden, men jag vet inte idag vad det kan handla om, säger Dan

Magnerot.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.