Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Preem rullar ut första kampanjen efter Garbergs

Publicerad: 3 April 2007, 08:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

I vintras bytte Preem reklambyrå från Garbergs till Lundberg & Co. Imorgon går den första kampanjen upp på stortavlor och i print.


Preem i dagspress.

Kampanjen ska rulla utomhus och i dagspress under två veckor. Sedan följs det upp i fackpress under våren. Budskapet i kampanjen är att Preems bränsle ACP Diesel påverkar miljön mindre än andra dieselbränslen.

- Vi vill få möjlighet att berätta om mer om vilka Preem är och vad vi gör som vi tycker är bra, samt att göra våra produkter valbara för konsumenterna. De ska få insikt i att det finns en skillnad mellan diesel och diesel, säger Johan Jervehed, vice vd på Preem.

Johan Jervehed vill inte avslöja hur mycket kampanjen kostar, men säger att det är en stor kampanj med Preems mått mätt. Förra året investerade Preem 40 miljoner kronor brutto i medier, enligt Sifo reklammätningar. I år ska den siffran öka.

- Vi vill ta en tydligare plats på marknaden och det kräver en del investeringar. Vi har tidigare mest synts genom att promota våra produkter. Nu kommer vi att jobba mer med imageskapande och informerande kampanjer.

Preems mediebyrå är Bizkit.

Arbetsgrupp på Lundberg & Co: Lena Zetterberg, projektledare; Inger Danielsson, produktionsledare; Mathias Öhlander, ad; Claes Nevréus, copy; Tom Wendels, cd.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.