torsdag30 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Preem i stor miljökampanj

Publicerad: 30 september 2008, 10:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39

Med bilder på skog och hav vill Preem visa upp sitt miljöarbete. Kampanjen är en av bolagets största för året.


MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Kampanjen är gjord av reklambyrån Lundberg & Co. Den går upp till helgen och ska rulla i fem veckor. Annonserna visar vackra naturbilder, men i vänstra hörnet syns datorkommandot för spara - Ctrl + S. Det ska föra tanken till Spara miljön.

- Vi vill visa att vi går från att vara ett traditionellt oljebolag till ett modernt drivmedelsföretag. Därför tar vi också bort Petroleum ur vårt namn och heter nu bara Preem AB, säger Helene Samuelsson, kommunikationschef på Preem.

Kampanjen går i print, i dags-, kvälls-, och affärspress, samt i titlar som Miljöaktuellt och Riksdag & Departement. Även utomhus och nätet används. Hur mycket den kostar vill dock inte Helene Samuelsson uppge.

- Det är en av de större kampanjerna i år.

Preems mediebyrå är Bizkit. Arbetsgrupp på Lundberg & Co: Lena Bogren, projektledare; Monica Johnson, produktionsledare; Mathias Öhlander, ad; Claes Nevréus, copy. Fotograf är Hans Strand från Briljans.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev