Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Pr ska få fler att starta företag

Publicerad: 15 April 2008, 13:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Nystartade Agenda PR har fått uppdraget att skapa uppmärksamhet kring Nyföretagarveckan, som anordnas nästa vecka av paraplyorganisationen Jobs and Society.


- Syftet med Nyföretagarveckan är att få fler att våga ta steget att starta eget. Jobs and Society Nyföretagarcentrum kommer att ordna aktiviteter i sex olika städer, där de som är intresserade av att starta företag får träffa experter och få gratis rådgivning, säger Lars Jonsson, en av grundarna till Agenda PR.

Agenda PR åker med på turnén för att berätta om hur små företag kan agera för att få uppmärksamhet i medierna när de startar sin verksamhet.

- För lokala företag funkar ofta närhetsprincipen. Även miljöaspekten en fråga som brukar väcka intresse.

Nyföretagarveckan vecka 17 anordnas för tredje året i rad av Jobs and Society, paraplyorganisationen för Sveriges Nyföretagarcentrum. Förutom turnén, som besöker Stockholm, Enköping, Falun, Karlstad, Åmål och Trollhättan, ska 10.000 påsar med information om att starta företag delas ut, bland annat på tågstationer och på tunnelbanan i Stockholm. Under veckan kommer Jobs and Society och Agenda PR även uppmärksamma mediernaom olika frågor som berör personer som ska starta företag.

Agenda PR startades i januari av Lars Jonsson, som tidigare jobbade på fackförbundet Sif, och före detta Westander-konsulten Tobias Smedberg. Byrån lanseras som Sveriges första värderingsstyrda pr-byrå.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.