Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Postorderföretag städar upp splittrat varumärke

Publicerad: 21 December 2001, 06:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Det Bonnierägda postorderföretaget Scandinavian Home Entertainment byter från och med denna vecka namn och logotyp. De nya kärnvärdena är att förmedla underhållande produkter genom "kundskap". Det ska få folk att känna lust att lyssna på musik, se på film och spela spel.


- Anledningen till förändringarna är att vi vill stärka vår position och profilera oss tydligare mot konsumenten, säger Marie Bratani Olsson, marknadsdirektör på Home Entertainment.

Det nya namnet är Home Entertainment, det vill säga "Scandinavian" i namnet försvinner. Företagets verksamhet består av försäljning av musik, film och multimediaprodukter i Norden via e-handel och till klubbmedlemmar via postorder. Erbjudanden som "Köp fyra och betala för en" är ett av företagets vanliga sätt att värva nya medlemmar.

- Konsumenterna har tidigare inte riktigt uppfattat att det är vi som står bakom alla olika verksamhetsområden - musik, film och spel. Det har varit splittrat. Med dessa förändringar tar vi steget ut i rampljuset och visar tydligare vem avsändaren är, säger Marie Bratani Olsson.

Budskapet i det "nya" företaget är att det ska vara enkelt och bekvämt att handla, men framförallt "att det är kul" att vara medlem i Home Entertainment.

Tidigare kärnvärden har varit att det är snabbt, enkelt och bekvämt att handla från Home Entertainment. Detta beskriver Eva som något man självklart kan förvänta sig av ett postorderföretag idag.

Nyheterna kommuniceras genom klubbmagasinet till företagets 650.000 befintliga medlemmar samt genom reklamhäften som distribueras till alla hushåll i landet, annonsering, bilagor, kuponghäften, adresserad direktreklam och telefonförsäljning.

Malin Jöud

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.