Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Posten påminner om brev

Publicerad: 20 maj 2009, 08:05
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:36

Posten rullar ut en ny kampanj om det fysiska brevets förtjänster med payoffen "Hela Sverige över natten". <b>Se filmen på Dagensmedia.se</b>.


Posten går tungt inför sommaren med en längre varumärkeskampanj som även presenterar utvalda tjänster. Under tre veckor har vi fått se en reklamfilm om att företaget kan leverera brev fysiskt eller elektroniskt, enligt kundens önskemål. Nu återkommer Postens gula animerade figur i ännu en film signerad Åkestam Holst.

- Vi vill påminna om att vi är ensamma att leverera brev över natten till hela Sverige, säger Marta Tiberg, kommunikationschef på Posten Meddelande.

Daddy står bakom banners och kampanjsajten "Imorgonposten" - en fiktiv tidning om morgondagen. Där kan man bland annat tävla om att skicka en överraskning till någon följande dag per brev.

- En del presenter synkas med en väderguide. Dåligt väder ger ett paraply och strålande sol ett par solglasögon i vännens brevlåda, säger Mattias Berg, ad på Daddy.

Arbetsgrupp Daddy: Gustav Martner, cd; Mattias Berg, ad; Johan Brink, copy; Titti Winqvist, projektledare; Jenny Folkesson, produktionsledare; gren; Per Rundgren, tekniskt ansvarig; Erik Sterner, Malin Ekman, Edvin Besic och David Forss, flash.Reklambyrå: Åkestam HolstMediebyrå: Initiative Universal Media.

Läs hela artikeln i senaste numret av Dagens Media (nummer 10 2009).

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.