Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Posten gör reklam för dr

Publicerad: 30 April 2002, 04:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Med utskick, säljbesök och branschtidningsannonser ska Posten locka de 3.000 största medieköparna att använda mer direktreklam (dr) i sin mediemix.


- Okunskapen om direktreklam är stor och mediet finns inte med i den traditionella diskussionen om medieval. Vi vill sätta direktreklam på kartan och visa mediets effekter, säger Karin Andersson, pr-ansvarig för Postens affärsenhet marknadskommunikation.

I fredags landade en - brevlåda - i de 3.000 största medieköparnas brevfack. Dessa lådor ska i fem kommande utskick fyllas med exempel på och inspiration på hur annonsörerna kan använda direktreklam.

- Det blir en del överraskningsmoment.

Varje utskicksomgång stöds av annonser i branschpressen. Parallellt bearbetar Postens säljare de 3.000 största medieköparna.

Kampanjen är gjord i samarbete med Gadd och Åkestam & Holst och ska pågå fram till nyår. Vad den kostar vill Karin Andersson inte säga.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.