Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Posten bekräftar avtal med IUM

Publicerad: 28 November 2008, 12:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Som Dagens Media tidigare berättat bryter Posten sitt samarbete med mediebyrån Starcom. Ny partner är IUM, bekräftar Posten för första gången. "De hamnade högst upp när vi vara klara", säger Postens kommunikationsdirektör Per Mossberg.


Mediebyrån Initiative Universals flyt fortsätter. Tidigare i dag stod det klart att byrån spöade MEC i Kavlis pitch. Nu bekräftar Posten Dagens Medias tidigare uppgifter att bolaget skrivit avtal med IUM.

- De hamnade högst upp när vi vara klara, helt enkelt, säger Per Mossberg.

Hur viktigt var priset?

- Det är en parameter, och inte vilken som helst. Men totaliteten, att erbjuda de tjänster vi behöver, se våra utmaningar och hitta synergier mellan de olika medierna är också väldigt viktigt.

Posten jobbade tidigare med Starcom, som nu förlorar en kund vars medieinvesteringar förra året uppgick till 84 miljoner bruttokronor, enligt Sifo reklammätningar.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.