Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Popstjärnor ska profilera JC

Publicerad: 26 November 1999, 07:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Popstjärnor och sporthjältar ska stärka JCs trendiga ungdomsprofil. Under fyra dagar förvandlas drygt 100 JC-butiker till musik- och sportscener där stjärnor som Marcoolio, Blümchen och elitåkare inom inlines och skateboard ska uppträda.


- Easy living festival är en oerhört spännande marknadsföringsinsats och vi har

stora förväntningar på utfallet, säger Johan Nodby, marknadsdirektör JC i ett

pressmeddelande.

Festivalen som pågår mellan 2 och 5 december är ett led i

marknadsföringskonceptet easy living. Den syftar till att för några dagar göra

JC-butikerna till en mötesplats för ungdomar och via kopplingen till musiken

positionera företaget ytterligare som modeklädkedjan för ungdomar 14-25 år.

Showerna innehåller ett femtontal artister, actionsportstjärnor, framträdanden

av såpaskådespelare, gäst-DJs, kroppsmålare och levande skyltdockor. Till

showerna kopplas speciella butikserbjudanden. JC förväntar sig att 800 000

ungdomar ska besöka butikerna runt om i landet under dessa dagar.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.