Nyheter
Polarn o Pyret tillbaka i tv
Publicerad: 11 september 2008, 13:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:40
Som Dagens Media tidigare har berättat är Polarn o Pyret tillbaka i rutan efter flera års frånvaro. Nu är det premiär för första filmen. <b>Se den på Dagensmedia.se</b>.
I Polarn o Pyrets nya reklammanér är det detaljerna som står i centrum. En avgörande detalj som gör skillnad ska visas upp i varje kampanj framöver. Den första filmen handlar om vattentäta kläder. Futurniture ligger bakom kampanjen.
- Eftersom vi vill lyfta detaljer som gör skillnad ville vi visa hur skönt det kan vara ute i vind och blåst bara man är rätt klädd. Vi tror att föräldrar kan känna igen sig i att stå felklädd utomhus och låtsas vilja leka, säger Lena Björnsdotter Hjälmrud, projektledare på Futurniture.
Reklamen ska förmedla en känsla av att Polarn o Pyret förstår både barn och föräldrar. Filmen har premiär på måndag och visas i TV3, TV4, Kanal 5, TV6 och på bio.
Polarn o Pyrets tv-satsning innebär att man drar ner på andra kanaler. Printannonseringen begränsas till Mama och lite dagspress och det blir ingen utomhuskampanj under hösten.
- Vi ville synas på ett nytt sätt och tv är en bra kanal för att snabbt få ut vårt budskap och visa våra produkter, säger Polarn o Pyrets marknadschef Mona El-Zein Modén.
Arbetsgrupp på Futurniture:Projektledare: Lena Björnsdotter HjälmrudAD: Maria LindroosCopy: Anna AnderProduktionsledare: Peter MålqvistWebb: Daniel Stormdal och Jon Karlsson
Produktionsbolag: CallboyRegissör: Nils Ljunggren