Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Podcast

Stronger-grundarna om pandemin: ”Vi gasade när andra bromsade”

Publicerad: 19 Oktober 2020, 05:20

Under 15 gästas av Strongers grundare.

I det 148:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Strongers grundare Henrik Grundén och Juri Gendelman för att diskutera e-handel, marknadsföring och vägen till att nå en miljardomsättning.


Ämnen i artikeln:

coronavirusetKampanjHenric SmolakUnder 15

Tre killars idé om att sätta färg på träningskläder har i dag blivit ett globalt e-handelsimperium som i år beräknas omsätta 300 miljoner kronor. Stronger arbetar inte med några återförsäljare utan säljer enbart i egna kanaler och har gått med vinst från första året utan riskkapital. Henrik Grundén menar att Stronger är långt ifrån sin potential som ett globalt varumärke. 

– Nyckel till vår marknadsföringssuccé har varit att att vi alltid är dynamiska i sättet vi arbetar, testar och utvärderar snabbt. Det är så viktigt att allting i kundens resa från annons till företagets Instagramflöde till hemsida och support ger en bra upplevelse. Det är där många misslyckas, säger Henrik Grundén i podden. 

Många företag har haft det tufft under den rådande pandemin. Men det har varit tvärtom för Stronger. 

– Bolag som oss som säljer direkt till konsument såg ju en direkt möjlighet under pandemin när marknadsföringen bromsades och priserna på exempelvis Facebook sjönk. Vi höjde hela tiden budgeten men nådde aldrig något tak. Vi lyckades skala otroligt mycket med lönsamhet. Det är något vi gjort sedan vi startade Stronger, säger Juri Gendelman i podden. 

Lär dig mer om att Stronger och deras resa från idé till framgångssuccé: 

Du hittar även ”Under 15” här: 

Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15  

”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, kommersiell chef på medietechbolaget Strossle.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.