Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Podcast

Hedvigs grundare: ”40 procent av vår tillväxt är organisk”

Publicerad: 9 November 2020, 06:38

Hedvigs grundare Lucas Carlsén gästar veckans avsnitt av Under 15.

I det 151:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av entreprenören Lucas Carlsén som är vd och medgrundare till försäkringsutmanaren Hedvig.


Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Som konsult på McKinsey arbetade Lucas Carlsén med ett projekt hos ett försäkringsbolag och insåg hur innovation och teknologi kunde göra stora förändringar i hela industrin. Resultatet blev Hedvig som kom att bli en pionjär med en ny affärsmodell. Med en värdering på en halv miljard kronor och över 37 000 kunder är de på god väg att göra stor skillnad. 

– Man ska kunna lita på Hedvig. Vi har alltid haft ambitionen att vara ett servicebolag och ska hjälpa våra medlemmar på bästa möjliga sätt när någonting olyckligt händer. Det ska vara smidigt, enkelt och en bra upplevelse att ha och göra med sitt försäkringsbolag, säger han i podden. 

Med dominerande gamla stora varumärken som Trygg Hansa, Länsförsäkringar och IF har varumärket haft en stor betydelse för Hedvig. 

– Vårt varumärke är det enda som våra kunder har en relation till fram tills dess att de blir en nyttjande kund. Därför blir associationerna till vårt varumärke otroligt viktigt. Idag får vi 40 procent av våra nya kunder från rekommendationer vilket är väldigt roligt, säger Lucas Carlsén. 

Lär dig mer om att vara en pionjär i en konservativ bransch i dagens avsnitt här: 

Du hittar även ”Under 15” här: 

Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15 

”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, kommersiell chef på medietechbolaget Strossle.

Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.