Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Plaza Kvinnas chefredaktör startar content marketing-byrå – lämnar tidningen

Publicerad: 30 Mars 2015, 07:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:07

Efter över tio år på Plaza Publishing gör Jennie Birgmark sin sista dag. Nu startar hon en egen byrå som ska hjälpa andra med innehållsmarknadsföring.


Ämnen i artikeln:

Plaza Kvinna

Jennie Birgmark har arbetat på Plaza Publishing i elva år. Nu lämnar hon sin tjänst som chefredaktör på tidningen Plaza Kvinna för att starta en egen content marketing-byrå. I dag gör hon sin sista dag på kontoret.

– Jag kommer att jobba med innehållsmarknadsföring, främst inom retail, skönhet, resor och livsstil. Under min tid på Plaza Kvinna har jag sett att många företag behöver utveckla sitt innehåll och jag har kompetensen och nätverket för det, säger Jennie Birgmark till Dagens Media och fortsätter:

– I dag står tidningarna inför en stor utmaning, vilket Plaza Kvinna i och för sig har tacklat bra, men jag känner att jag skulle vilja satsa mer på flera typer av kanaler. Jag känner att jag vill göra digitalt, print och sociala medier till en helhet där man inte bara stannar kvar vid den tryckta tidningen utan tänker både nytt och bredare.

Enligt Jennie Birgmark kommer hon till en början att starta företaget själv, men ändå ta sig an stora kunder. Detta ska ske med hjälp av stående frilansare som hon redan har inlett en kontakt med.

Även en hel del kunder är klara, men ännu är det för tidigt för att Jennie Birgmark ska kunna berätta vilka kunder det rör sig om, mer än att det handlar om e-handelsegmentet.

– Jag har varit på företaget i 11 år och tycker fortfarande att det är roliga arbetsuppgifter. Samtidigt vet jag att jag har kompetensen för att starta eget. Det är en dröm jag har haft länge och nu är det rätt tidpunkt, säger hon.

I juni 2014 slutade också fyra av medarbetarna på Plaza Publishings inredningsmagasin Älskade Hem. Däribland chefredaktören Lina Hansson och redaktören Jin Lavesson.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Plaza Kvinna

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.