Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Plaza Kvinna hämtar säljchef från Chef

Publicerad: 23 April 2007, 08:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Jens Svensson tar över efter Martina Lundell som försäljningschef på Plaza Kvinna. Han kommer närmast från samma tjänst på tidningen Chef.


Jens Svensson var på Chef i ett år. Han tillträdde på Plaza Kvinna idag.

- Jag fick ett intressant erbjudande. Jag var med när Plaza Kvinna startade 1994 och var på annonssidan i sex år. Jag började på Chef i ett skede när jag precis blivit pappa. Men ett nytt jobb med stort ansvar tar mycket tid i anspråk och det var svårt att få det att fungera med familjelivet. Därför ville jag komma till en miljö där jag var mer bekväm och kände mig hemma, säger Jens Svensson.

­ Jag tror mycket på produkten, med Frida Boisen som chefredaktör har tidingen utvecklats till det bättre. Den känns rolig att jobba med.

Vilken blir din största utmaning på Plaza Kvinna?

- Att höja antalet läsare. Jag kommer att vara involverad i både upplaga och marknadsföringen av tidningen för att nå ut till en bredare läsarskara. Sedan kommer annonsförsäljningen att öka i och med det.

Hur ska ni öka antalet läsare?

- Redan idag gör Plaza Kvinna en del utomhusreklam och aktiviteter med kunder. Det ska vi fortsätta med men vi ska också vara mer aktiva mot mediebyråerna och ute hos kunderna.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.